dinsdag 10 mei 2011

Make-up tasje en weggevertje

Soms gaan dingen anders dan je in gedachten had. Zo ook met mijn make-up tasje.
Mijn oude tasje was aan vervanging toe en ik wilde een klein tasje maken zonder rits, omdat ie toch alleen maar op mijn toilettafel zou komen te staan. Voor op reis heb ik een groooote toilettas...

Eerst even een handleiding, voor wie het leuk vindt:

Knip 2 lapjes 20x15 voor de binnenkant  (stipjes),
2 lapjes 20x15 voor de buiten kant (bloemen) en
4 lapjes 20x12 voor 2 binnenvakken (stipjes).
De lapjes voor de binnenvakken naai je 2 aan 2  met de goede kant op elkaar langs de bovenrand.
Naadje platstrijken en met de achterkant tegen elkaar doen.











Deze 2 binnenvakken stik je weer vast op de 2 lapjes voor de binnenkant. (Dus de iets grotere gestipte lapjes.)
Hierdoor krijg je vakjes. Je kunt nog een paar verticale banen stikken om kleinere vakjes te krijgen.











De grotere lapjes naai je met de goede kant op elkaar, zodat er 2 zakjes ontstaan. De hoeken stik je overdwars (90 graden op de naad) door, zodat de zakjes kunnen staan. Wel beide hoeken even groot maken!






Schuif de zakjes in elkaar, zodat je van beide de verkeerde kant ziet. Stik de bovenkant door, maar laat 10cm open om te kunnen keren.
Ik had er nog een klein sierrandje mee tussen gestikt.
 Gekeerd
Stik als laatste de bovenkant nog een keer door op de goede kant, zodat ook het naadje sluit.

Zo ziet dat er dus uit als het klaar is. Mijn oude rommeltasje er naast.

Hmmmm, die was toch wel wat groter, maar ik wilde opruiming houden en alleen de spullen die ik dagelijks gebruik in het nieuwe tasje doen, toch?

Maar...., nu ik het tasje een poosje gebruik, blijkt toch dat mijn spulletjes er niet goed inpassen. Met name voor potjes is ie niet geschikt. Aaaargh!

Dus, om een lang verhaal kort te maken: ik geef mijn tasje weg.
Wie wil hem hebben?
Het maakt niet uit of je volger bent of niet (zou wel leuk zijn natuurlijk;)).
Geef je op hieronder. Als er meer gegadigden zijn ga ik loten. Opgeven kan tot 25 mei. Ben benieuwd of ik er toch nog iemand blij mee kan maken.

Karin

27 opmerkingen:

  1. Ik heb niet zoveel rommeltjes bij m'n spiegel staan dus die zouden er goed inpassen! Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook een geweldig tasje voor alle haarfrutsels van de meiden. Dus je snapt 'm al, ik doe ook graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar dacht ik ook aan: een zakje voor de meisjes hun spulletjes in de badkamer. Ik doe dus ook graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het een prachtig zakje :D
    Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het super,ik doe heel graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik zou hem wel willen hebben...de stof vind ik super mooi...frisse,mooie,lieve kleuren....

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk!! Ik doe graag mee en dan zou ie gewoon voor mezelf zijn want de vrachtladingen van mijn 'meisjes' passen daar niet meer in :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schattig tasje. En past heel goed bij mijn bloemen en stippen tik. (en m'n spulletjes die er in zouden kunnen natuurlijk.
    Liefs,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Ga ik zeker ook eens proberen.. maar bij deze waag ik ook mijn kansje in blogland om jou tasje winnen voor mocht het mijne niet lukken :p
    groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe ook mee! te stofjes zijn veeel te mooi! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik doe mee, te mooi om te laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik vind het echt heel leuk! mijn spulletjes voelen zich er vast wel thuis in!
    ik ga je volgen en een linkje op mijn blog zetten, goed??

    veel liefs sitske xx (14 jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo,

    Zag je tasje en dacht meteen die is super leuk voor mijn jongste dochter voor haar haardingetjes.. jaja bijna 1 en al heel veel haar en spulletjes voor erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oei! Ik heb het bij je andere blog ook gezet! Nouja, ik wil in elk geval graag meedoen!

    Liefs Melanie
    ma-de-by-me.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tof tof tof... ik doe graag mee, snappie,!?!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauwie wat lief.. die handleiding heb ik bij mijn favoriete pagina's gezet.. voor als ik klaar ben met mijn studie...(pabo, op 39e aan begonnen) en dus schiet het freubelen er vaak bij in.. dus zo'n tasje zou wel heeeeeel leuk zijn...
    Ik heb ook een give away op
    www.liekepiek.blogspot.com
    wie weet misschien iets voor jou.
    Succes met het maken van het grotere tasje.... maar dat komt vast goed...
    doei Liek

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk, lief tasje. Ik zou graag mee doen met deze give away.
    Groetjes Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik had het hier al eens gezet, maar die domme blogger-storing he...

    dus we doen het opnieuw ;-)

    Ik vind de kleurtjes van dit tasje ZO supermooi !! Lekker vrolijk en speels en knap gemaakt !

    Dus ik zou ook héél graag dit leuke tasje overal meenemen en dan ook overal gaan stoeffen ermee ;-) wie weet kan je er dan wel héél veel gaan maken voor iedereen die het ook wil !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wau
    leuk seg, ik zou graag mee doen!
    zoon mooi tasje, dat zou iedereen toch willen!
    groetjes prullemeike.

    PS: natuurlijk word ik ook volger zoon mooie dingens die je maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zeer mooi, wij wagen graag ons kansje. .
    Ik zet ook een linkje op ons blogje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooi zakje! ik waag graag een kansje.
    en ik ga deze leuke handleiding zeker gebruiken om een make-up tasje te maken voor mee naar pinkpop.
    groetjes, Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind het tasje echt mooi! Dus ik ben ook kandidaat om de trotse nieuwe eigenaar te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oei! Ben ik te laat? Het is net 25 mei :s

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig tasje heb het net zelf gemaakt echt super!!!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...