vrijdag 9 december 2011

Kerstkaarten freubelen en versturen

Een jarenlange traditie bij ons: zodra de sint is vertrokken worden de kaartenknutselspullen uit de kast gerukt en slaan we aan het knippen en plakken. Sinds Berber een jaar of 4 was (nu 16) doen we dat al, later deed Renske ook gezellig mee. Alleen 'papa' niet. Knutselen is denk ik ook meer een meidending.
Maar aan de traditie komt nu helaas gedeeltelijk een einde, want Berber wil niet meer mee doen. Dus knutselen Renske en ik verder (en eigenlijk ook vaak ik alleen -snif-)

We gebruiken vaak kaarten die we het jaar ervoor kregen. Over recyclen gesproken! Knippen, plakken, stickeren, stempelen, schrijven, combineren en je hebt weer een leuke persoonlijke kaart. En eigenlijk is het maken zèlf het leukst, lekker gezellig!
Naast de recycle kaarten maak ik ook wel andere kaarten, heel simpel van uitgeknipte vormen uit mooi papier (elanden, herten, engeltjes, eekhoorns, kerstballen, kerstbomen etc.)  

Toen bedacht ik me opeens dat het misschien wel leuk zou zijn om ook een leuke kaart te sturen aan mijn "blogvriendinnen". Het is toch wat persoonlijker om iemand een fijne kerst te wensen met een kaart. Dus, vind je het leuk om een kaart te ontvangen, mail me dan je adres (via mijn profiel), dan knutsel ik weer lekker verder.

Vanochtend heb ik mijn eerst 5 kaarten verstuurd via Postcrossing. Ken je dat? Je stuurt kaarten en krijgt zelf ook weer kaarten van over de hele wereld. Klik maar eens op de link.  Ik heb dus nog geen ervaring te melden, maar misschien iemand anders?

Karin

11 opmerkingen:

  1. leuke kaarten heb je gemaakt!
    ik doe al een hele poos aan postcrossing en het is errug leuk!! wacht je eerste kaartje maar af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie mooie kaarten gemaakt! Ik bewaarde tot een paar jaar geleden alle kerstkaarten die ik kreeg. Zelfs die van de middelbare school periode had ik nog. Zonde eigenlijk dat ik ze weg heb gegooid maar goed idee om ze te bewaren in het vervolg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het leukste is toch wel een zelfgemaakte kaart, helaas kan ik niet voor iedereen een kerstkaart maken, dan moet ik in augustus al beginnen ;)
    Maar van jullie ontvang ik graag een zelfgemaakte kaart dan zal ik mijn best doen voor jullie ...
    Fijn weekend, groetjes Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik doe ook aan postcrossing en ik ben dol op kaarten versturen en krijgen. Ik stuur je dan ook zeker een mailtje en als je wilt stuur ik een kaart terug! Ik heb zelfs een speciaal blog: http://elkedageenkaartjeversturen.blogspot.com/
    Jouw kaart komt daar dan ook op te staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. sorry, ik kan je niet mailen via outlook. Wil je mij aub mailen? amzuidema at live punt nl.
    Bedankt voor de moeite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ik ga je zeker mailen, ben dol op post, en zeker zo'n mooie zelfgemaakte kaart!
    Ik heb volgens mij al meer dan 200 kaarten verstuurd via postcrossing, kreeg er vandaag weer 3 , het blijft gewoon leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een mooie dochter Karin! De kaarten zijn leeeuuuuk..........volgens mij heb je mijn adres nog wel ergens, toch? ;))

    Fijn knutsel weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig initiatief! Wij maakten ze vroeger ook altijd zelf maar kom er nu niet meer aan toe al kriebelt het nog wel! Ik kocht van de week kerstkaarten bij de hema waar een vilten hart op staat met allemaal knoopjes er op genaaid, zo voelt het toch nog wat creatief! Je krijgt mijn adres, maar dan moet ik die van jouw ook natuurlijk..! Oh ja, het ongeluk stond met een grote foto op de voorpagina van het regiokatern van de LC, 2x in de Woudklank en we waren op Omrop Fryslan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke kaarten heb je gemaakt en wat leuk dat je mij volgend en ik wist niet dat je ook met de advent-swap mee doet, ga je ook vlogen Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...