maandag 20 februari 2012

Gehaakt tasje

Een vrolijk tasje voor een vrolijke meid die niet van roze houdt.
Een vriendinnetje van Renske wilde ook graag een gehaakte tas om mee naar school te nemen. Dus moeder maar weer aan de haak (vind ik niet erg hoor...)



En zo'n tasje is redelijk eenvoudig te maken:
Je haakt een lap van ca. 25 cm bij 70 cm (=voorkant/achterkant/flap)
Dan haak je twee zijstukken van ca. 20cm bij 8 cm
Haak alles aan elkaar met vasten en haak er daarna nog een sierrandje om
En lang hengsel en omgehaakte knoop eraan vast en klaar is je tas!
Voor de stevigheid maak ik er een voering in van katoen. Eigenlijk op de zelfde manier, maak een tasje, maar dan zonder flap. Naai dit binnentasje er met de hand in.

De gebruikte steek is een granny
-Je begint met een toer lossen (kettingsteek) ter breedte van je tasje (aantal moet deelbaar zijn door 3 + 2 extra)

-De eerste toer haak je 2 stokjes in de 3e losse vanaf de haaknaald (wordt je eerste trosje), *daarna sla je 2 lossen over en haak je 3 stokjes in een losse. Herhaal vanaf * Je hebt nu allemaal trosjes van 3 stokjes.

-Keer je werk en haak steeds 3 stokjes in de gaten tussen de trosjes van de vorige toer. 
-Let er op dat je begint met 2 lossen.
Niet moeilijk, wel even een paar avondjes doorhaken.
Een eerdere, op dezelfde manier gehaakte tas vind je hier



Karin

26 opmerkingen:

  1. Dat zit simpeler in elkaar dan ik had gedacht. Erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tas is heel leuk geworden. Inderdaad lekker makkelijk en het resultaat is super.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je tas zo mooi, heel leuk en erg hip!!!
    Ik vind je mooie robotoproep ook super...wat een gedoe met die tekens en jij geeft er even extra aandacht aan, mensen zet uit!!!!


    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke tas heb je gehaakt.
    En hoe je het omschrijft, klinkt het inderdaad helemaal niet zo lastig!
    Groetjes, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaaw... zo mooi gehaakt en frisse kleuren gebruikte je!!!
    MOOI!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie,en wat kun jij goed haken zeg,

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En nu maar hopen dat ze jouw blog niet leest.. Mooie tas hoor, compleet met binnenvoering is hij echt af!
    Groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zeg!!! Leuke kleuren!!
    groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke tas en wat een mooie kleurtjes heb je gebruikt. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk tasje! Echt heel mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super! Wat een leuke tas! En zo lekker fleurig! Weer een nieuwe uitdaging voor me! Dat moet ik ook eens gaan doen zo met al die vrolijke kleuren....groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een origineel model! I love it :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zal je dochter ineens heeeel veeel vriendinnetjes hebben. Hij is wel heel leuk en super goed grmaakt. Hier herken je de tassen verslaafde! Ha ha nee geintje hij is echt super vrolijk en bruikbaar"

    BeantwoordenVerwijderen
  14. prachtig! En ik wilde nog even zeggen dat jij altijd van die lieve reacties geeft, vind ik ECHT bijzonder. Enne, nee ik heb mijn headerverzoek niet op mijn blogje gezet, gewoon aan een paar mensen gevraagd. Echt nul reactie. Mmmmm. Maar zeker weten dat jij daar heel anders in zit! :
    xo
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig tasje ! Enneh... geen woordjes meer overtypen voor m'n lezers. Dank voor de tip !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg leuk geworden. Lekker vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig, en wat een mooie voering heb je er ook ingezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi... Hele toffe tas!!! Deze ga ik ook maken! Nou heb ik alleen een vraagje, welke steek/patroon heb je gebruikt voor de body? Is dat een granny stitch zonder losse ertussen? Of zie ik dat verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die ist aber schön geworden. Klasse!

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fantastisch! Ik zet hem op mijn verlanglijstje voor dingen die ik nog wil doen.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...