zaterdag 23 juni 2012

Hulp gevraagd: Chinese stof

Ik heb een hele stapel mooi Chinese stofjes in geweldige knalkleuren.


Ik houd van die kleuren en die prachtige glans.
 Mooie motieven en details. Beetje kitsch, oké
Maar het probleem is dat deze stof zo verschrikkelijk rafelt!! En dat maakt het naaien zo moeilijk.
In het verleden heb ik al eens een kussen gemaakt, maar na een paar maanden raffelden de naden uit elkaar!

Ik heb een oud chinees jurkje waarvan de naden aan de binnenkant zijn "afgeplakt" met een band, maar of dat de oplossing is?
Op het internet kan ik er eigenlijk niets over vinden.

Heeft iemand ook tips hoe ik deze stof moet behandelen, zodat het gemakkelijker naait en het maaksel niet meer uit elkaar valt?
Wie heeft ervaring hiermee?

Karin

6 opmerkingen:

  1. Hoi Karin, inderdaad hele mooie stof! Je zou eens kunnen proberen om de vlam van een aansteker er langs te laten gaan. Ik doe dat ook altijd bij lintjes en linnenachtige stof en dat werkt prima. Succes en laat je zien wat er van geworden is?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad prachtige kleuren, ik zou wel een bandje meestikken in de naden en een kleine zig-zag steek gebruiken, daardoor vormen de steken niet een rechte lijn, misschien helpt dat.
    Succes ermee, je maakt er vast en zeker weer iets moois van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mischien een randje plak flizeline er achter strijken?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht ook aan een vlammetje er bij langs maar ik ben geen expert, en over die Flows, wij hebben hier zelf ook een bibliotheek maar ik was deze keer inderdaad in Gorredjk dus ja het had gekund! Volgens mij hadden ze het er net neergelegd dus heel veel geluk gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij zo'n stofjes gebruik ik ook een aansteker al slaag ik er wel niet in de rand dan mooi recht af te werken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de stofjes prachtig !!!! maar ik kan je helaas niet helpen...hopenlijk vind je een oplossing ...

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...