woensdag 27 juni 2012

Retro again

Nog een keer een mooie vondst in eigen kast:
Een mooi blikje lag al enkele jaren in een vergeten la, toen ik het vorig jaar tegenkwam.
Nu staat het te pronken óp de kast.


Het is een blikje met veel gouden accenten en het heeft Italiaanse afbeeldingen



Wat wel klopt, want wat staat er onderop?
 Haha, een sigarenkistje dus. Uit onze winkel van vroeger denk ik.
Mijn vader en moeder hadden zo'n heerlijk ouderwetse kruidenierswinkel, een IFA-winkeltje. Tot 1971, toen de supermarkten kwamen.

En wat zit er in het kistje? Ook zo leuk:
 Een aankleedpopje met vier verschillende jurkjes. Het is gemaakt van vilt op een lapje linnen.
Volgens mij heeft mijn grote zus mij hierbij geholpen.

Heerlijk zo even graven in het verleden.
Karin

Retro uit eigen kast is een idee van Maarnietvangrijs

9 opmerkingen:

  1. Wat een lief blikje. Als ik aan sigarenblikjes denk, denk ik ook altijd aan vroeger. Mijn vader rookte ze en dat vond ik zo'n gezellige geur. De blikjes/doosjes mochten wij dan weer hebben. Zo mooi als deze waren ze dan wel niet, maar toch weer leuk he zo die herinneringen.
    Fijne dag. Groetjes,
    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het blikje is al heel leuk, maar de inhoud is helemaal geweldig! Wat een schattig poppetje, met superleuke jurkjes. Leuk om nog te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had ik maar zo'n la.. Wat een leuk blikje met (misschien) nòg leukere inhoud! Ben zelf ook gek op oude blikjes, vooral uit ons ouderlijk huis, daar zit altijd zo'n heerlijke herinnering bij. Gelukkig was mijn moeder er ook gek op, dus keus genoeg ;-).
    Fijne dag nog!
    Groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!
    Vooral dat aankleedpopje natuurlijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een herinneringen zo! Leuk! Vroeger deden wij onze boodschappen ook bij de IFA ... en zo'n aankleedpopje heb ik ook nog gehad ... Als je het nu ziet, heb je toch teveel weggedaan ...

    Gr. Yvonne van yvonnecreatief.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk zulke vondsten, kun je weer bij weg dromen......

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, Karin, echt heerlijk om mee te mogen kijken (eronder en erin). Dank voor het delen. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke vondst!! En ook de inhoud! Ben jij blij dat je dit niet weggedaan hebt, oh dat zou echt zonde zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin 4

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...